BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, March 25, 2011

aku syukur





flat tingkat 9
kadang kala lif mengada
aku menapak naik tangga
orang bodo,sampah dibuang merata rata
tikus bebas ke sini sana
penjualan dadah semakin berleluasa
rompak dan ragut kes biasa

hanya kembara yg mampu
juga yamaha lagenda baru
tak setanding dgn yg mewah beribu
kadang kala aku malu

merungut dalam hati
marah diri sendiri
kenapa aku hanya dapat yg ini

tiba2 aku tersedar
untungnya aku
masih dapat makan
ada tempat perlindungan
belajar dengan aman

biasalah aku hanya manusia biasa
tak pernah bersyukur dgn apa yg ada
kufur dengan nikmat yg diperoleh dariNYA
kini aku sedar
aku SYUKUR
syukur alhamduliah


p/s:aku sgt bernasib baik dibandingkan dgn nasib kanak2 mangsa perang.aku bersyukur.jika rasa diri paling malang,sentiasa ingat ada yg lagi malang dari kita.sedang dengar lagu 'alhamdulilah'-yasin kolobarasi dengan too phat :)

0 kritikan membina: